Autolak farba Peugeot odtieň EWW Ice silver metalíza
Autolak farba Peugeot odtieň EWW Ice silver metalíza je vysoko kvalitná farba na auto na opravy poškodených dielov karosérie i striekanie celých vozidiel (celolak). Rýchlo schne, výborne kryje a je vhodný na kov a mnohé tvrdé plasty. Autolak je pripravený na mieru podľa kódu farby Vášho auta. Je potrebné ho prestriekať priloženým štruktúrovým lakom.
Kvalita a vlastnosti Autolak farba Peugeot odtieň EWW Ice silver metalíza
- Vysoko kvalitný akrylátový sprej s metalickým alebo perleťovým efektom so štruktúrovým krycím lakom
- Pripravený na mieru podľa kódu farby Vášho auta
- Má vynikajúcu kryciu schopnosť
- Po zaschnutí vytvára tvrdý a zároveň elastický jednoliaty povrch
- Je vhodný pre použitie v interiéri i exteriéri
- Je odolný voči vplyvom počasia, je svetlostály a odolný UV žiareniu (po prelakovaní priloženým štruktúrovým lakom)
Fyzikálne a chemické parametre Autolak farba Peugeot odtieň EWW Ice silver metalíza
- Hlavná zložka: akrylátové kopolyméry
- Zápach: po rozpúšťadle
- Stupeň lesku: matný (lesk je dosiahnutý až po prelakovaní priloženým lakom).
- Teoretická výdatnosť: 5,5 - 14 m2/l pri hrúbke suchej vrstvy 10 – 20 µm (mikrónov).
- Doba schnutia (pri teplote 20°C a 50% relatívnej vlhkosti):
- prelakovateľný priloženým lakom: po cca. 30 min.
Doba schnutia závisí od teploty prostredia, vlhkosti vzduchu a od hrúbky nanesenej vrstvy.
- Skladovateľnosť: 2 roky v pôvodnom neotvorenom balení pri vhodných skladovacích podmienkach, t.j. pri teplote 10 - 25°C a relatívnej vlhkosti max. 60%.
PRACOVNÝ POSTUP pre Autolak farba Peugeot odtieň EWW Ice silver metalíza
Príprava podkladu
- Podklad zbavte nečistôt, mastnoty a hrdze. V prípade potreby odstráňte hrdzu pomocou odhrdzovača, napr. MARPIN bezoplachový odhrdzovač.
- Na holý kov použite vhodnú základnú farbu, napr. CHAMÄLEON 455 dvojzložková epoxidová základná farba (na oceľové plechy) alebo CHALLENGER 4000 reaktívna základná plniaca farba (na hliník alebo čerstvý pozink).
- Na zhrdzavené povrchy je ideálny odhrdzovač a kvalitná základná farba v jednom BRUNOX EPOXY sprej konvertor hrdze 2v1.
- Vytmeľte prípadné nerovnosti (napr. tmelom CHAMÄLEON 505 Super Soft plniaci tmel) a po zaschnutí tmelu prebrúste na sucho brúsnym papierom č. P120 - P150.
- Zakryte okolie a diely, ktoré nebudete striekať, pomocou zakrývacej fólie a maskovacej pásky.
- Na najemno vybrúsený povrch vytmelený stierkovým tmelom naneste akrylátový plnič, napr. CHALLENGER 4200 produktívny dvojzložkový akrylátový základný plnič alebo BODY 634 dvojzložkový akrylátový plnič.
- Dobre preschnutú (min. 8 hod. pri teplote 20°C) vrstvu plniča prebrúste na sucho (brúsny papier č. P600) prípadne pod vodou (brúsny papier č. P1000). V prípade brúsenia pod vodou nechajte dobre vyschnúť.
- Na nové plastové diely použite základnú farbu na plasty, napr. CHALLENGER 4100 základná farba na plasty alebo BODY PLASTOFIX 340 základná farba na plasty. Základnú farbu na plasty nechajte preschnúť cca 20 min. Nebrúste.
- Povrch pred striekaním dôkladne očistite a osušte.
Aplikácia
- Pri práci s Autolak farba Citroen odtieň EWW Ice silver metalíza používajte vhodné osobné ochranné pomôcky.
- Pred použitím sa uistite, že Autolak farba Citroen odtieň EWW Ice silver metalíza i povrch, ktorý budete striekať, majú izbovú teplotu (cca 20°C). V priestoroch, kde budete striekať, nesmie byť vysoká vlhkosť.
- Autolak je dodávaný už nariedený, pred použitím ho dobre premiešajte a prefiltrujte (preceďte).
- Na málo viditeľnom mieste naneste skúšobný nástrek a otestujte znášanlivosť podkladu.
- V prípade opravy jednotlivých dielov na prechodovú zónu medzi opravovanou plochou a pôvodným autolakom (v šírke 10 - 20 cm) naneste prístrekové riedidlo, napr. CHALLENGER 750 prístrekové riedidlo a nechajte zaschnúť (cca 30 - 60 min.).
- Autolak farba Citroen odtieň EWW Ice silver metalíza nanášajte (pri teplote 18 – 21°C)
- konvenčnou striekacou pištoľou s tryskou 1,2 – 1,4 mm a vstupným tlakom 1,8 – 2 bary alebo
- HVLP striekacou pištoľou s tryskou 1,3 - 1,4 mm s výstupným tlakom 0,7 baru.
- Naneste 2 vrstvy autolaku s intervalom cca 10 minút medzi jednotlivými vrstvami (každú nanesenú vrstvu nechajte vždy zmatnieť).
- Po použití očistite náradie vhodným čistiacim prostriedkom, napr. akrylátovým riedidlom (CHALLENGER 710 normálne akrylátové riedidlo) alebo nitrocelulózovým riedidlom (napr. C 6000).
Ďalšie kroky
- Po 30 min. schnutia (alebo po zmatnení), najneskôr však do 1 hodiny po nanesení poslednej vrstvy autolaku, prelakujte 2 vrstvami priloženého tónovaného laku. Neprekračujte počet vrstiev.
- V prípade opravy jednotlivých dielov po 10 - 20 min. od nanesenia poslednej vrstvy bezfarebného laku (keď je nástrek bezfarebného laku nelepivý), nastriekajte CHALLENGER 750 prístrekové riedidlo zo vzdialenosti 25 - 30 cm na okraje opravovanej plochy laku, až kým sa zo striekanej hmly nevytvorí film.
Upozornenie: Zobrazená vzorka odtieňa autolaku je len orientačná a neslúži k presnému výberu odtieňa. Odtieň je potrebné vybrať na základe kódu farby (odtieňa) auta. Tento tovar je zhotovený na mieru pre konkrétneho zákazníka a nie je možné ho vrátiť alebo vymeniť.
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.