Autolak farba Opel odtieň 4OU Flieder (lilac) metalíza
Autolak farba Opel odtieň 4OU Flieder (lilac) metalíza je vysoko kvalitná farba na auto na bodové opravy, opravy poškodených dielov karosérie i striekanie celých vozidiel (celolak). Autolak dosahuje veľmi dobrú zhodu odtieňa s originálnym lakom. Rýchlo schne, výborne kryje a je vhodný na kov a mnohé tvrdé plasty. Autolak je pripravený na mieru podľa kódu farby Vášho auta. Vyžaduje prestriekanie bezfarebným lakom.
Kvalita a vlastnosti Autolak farba Opel odtieň 4OU Flieder (lilac) metalíza
- Vysoko kvalitný akrylátový autolak (farba na auto) s metalickým alebo perleťovým efektom
- Pripravený na mieru podľa kódu farby Vášho auta
- Dosahuje veľmi dobrú zhodu odtieňa s originálnou farbou
- Má vynikajúcu kryciu schopnosť
- Poskytuje trvanlivý lesk (po prelakovaní bezfarebným lakom)
- Po zaschnutí vytvára tvrdý a zároveň elastický jednoliaty povrch
- Po prelakovaní bezfarebným lakom vytvára dobre leštiteľný povrch
Fyzikálne a chemické parametre Autolak farba Opel odtieň 4OU Flieder (lilac) metalíza
- Hlavná zložka: akrylátové kopolyméry
- Zápach: po rozpúšťadle
- Stupeň lesku: matný (lesk je dosiahnutý až po prelakovaní bezfarebným lakom, napr. CHALLENGER 2200 bezfarebný lak na metalízy).
- Teoretická výdatnosť: 5,5 - 14 m2/l pri hrúbke suchej vrstvy 10 – 20 µm (mikrónov).
- Doba schnutia (pri teplote 20°C a 50% relatívnej vlhkosti):
- prelakovateľný bezfarebným lakom: po cca. 30 min.
Doba schnutia závisí od teploty prostredia, vlhkosti vzduchu a od hrúbky nanesenej vrstvy.
- Skladovateľnosť: 2 roky v pôvodnom neotvorenom balení pri vhodných skladovacích podmienkach, t.j. pri teplote 10 - 25°C a relatívnej vlhkosti max. 60%.
PRACOVNÝ POSTUP pre Autolak farba Opel odtieň 4OU Flieder (lilac) metalíza
Príprava podkladu
- Podklad zbavte nečistôt, mastnoty a hrdze. V prípade potreby odstráňte hrdzu pomocou odhrdzovača, napr. MARPIN bezoplachový odhrdzovač.
- Na holý kov použite vhodnú základnú farbu, napr. CHAMÄLEON 455 dvojzložková epoxidová základná farba (na oceľové plechy) alebo CHALLENGER 4000 reaktívna základná plniaca farba (na hliník alebo čerstvý pozink).
- Na zhrdzavené povrchy je ideálny odhrdzovač a kvalitná základná farba v jednom BRUNOX EPOXY sprej konvertor hrdze 2v1.
- Vytmeľte prípadné nerovnosti (napr. tmelom CHAMÄLEON 505 Super Soft plniaci tmel) a po zaschnutí tmelu prebrúste na sucho brúsnym papierom č. P120 - P150.
- Zakryte okolie a diely, ktoré nebudete striekať, pomocou zakrývacej fólie a maskovacej pásky.
- Na najemno vybrúsený povrch vytmelený stierkovým tmelom naneste akrylátový plnič, napr. CHALLENGER 4200 produktívny dvojzložkový akrylátový základný plnič alebo BODY 634 dvojzložkový akrylátový plnič.
- Dobre preschnutú (min. 8 hod. pri teplote 20°C) vrstvu plniča prebrúste na sucho (brúsny papier č. P600) prípadne pod vodou (brúsny papier č. P1000). V prípade brúsenia pod vodou nechajte dobre vyschnúť.
- Na nové plastové diely použite základnú farbu na plasty, napr. CHALLENGER 4100 základná farba na plasty alebo BODY PLASTOFIX 340 základná farba na plasty. Základnú farbu na plasty nechajte preschnúť cca 20 min. Nebrúste.
- Povrch pred striekaním dôkladne očistite a osušte.
Aplikácia
- Pri práci s Autolak farba Opel odtieň 4OU Flieder (lilac) metalíza používajte vhodné osobné ochranné pomôcky.
- Pred použitím sa uistite, že Autolak farba Opel odtieň 4OU Flieder (lilac) metalíza i povrch, ktorý budete striekať, majú izbovú teplotu (cca 20°C). V priestoroch, kde budete striekať, nesmie byť vysoká vlhkosť.
- Autolak je dodávaný už nariedený, pred použitím ho dobre premiešajte a prefiltrujte (preceďte).
- Na málo viditeľnom mieste naneste skúšobný nástrek a otestujte znášanlivosť podkladu.
- V prípade opravy jednotlivých dielov na prechodovú zónu medzi opravovanou plochou a pôvodným autolakom (v šírke 10 - 20 cm) naneste prístrekové riedidlo, napr. CHALLENGER 750 prístrekové riedidlo a nechajte zaschnúť (cca 30 - 60 min.).
- Autolak farba Opel odtieň 4OU Flieder (lilac) metalíza nanášajte (pri teplote 18 – 21°C)
- konvenčnou striekacou pištoľou s tryskou 1,2 – 1,4 mm a vstupným tlakom 1,8 – 2 bary alebo
- HVLP striekacou pištoľou s tryskou 1,3 - 1,4 mm s výstupným tlakom 0,7 baru.
- Naneste 2 vrstvy autolaku s intervalom cca 10 minút medzi jednotlivými vrstvami (každú nanesenú vrstvu nechajte vždy zmatnieť).
- Po použití očistite náradie vhodným čistiacim prostriedkom, napr. akrylátovým riedidlom (CHALLENGER 710 normálne akrylátové riedidlo) alebo nitrocelulózovým riedidlom (napr. C 6000).
Ďalšie kroky
- Po 30 min. schnutia (alebo po zmatnení), najneskôr však do 1 hodiny po nanesení poslednej vrstvy autolaku, prelakujte 2 vrstvami bezfarebného laku, napr. CHALLENGER 2200 bezfarebný lak na metalízy.
- V prípade opravy jednotlivých dielov po 10 - 20 min. od nanesenia poslednej vrstvy bezfarebného laku (keď je nástrek bezfarebného laku nelepivý), nastriekajte CHALLENGER 750 prístrekové riedidlo zo vzdialenosti 25 - 30 cm na okraje opravovanej plochy laku, až kým sa zo striekanej hmly nevytvorí film.
- Po úplnom vyschnutí (4 - 5 dní) je možné prechodové zóny medzi pôvodným a novým autolakom vyleštiť do vysokého lesku.
Upozornenie: Zobrazená vzorka odtieňa autolaku je len orientačná a neslúži k presnému výberu odtieňa. Odtieň je potrebné vybrať na základe kódu farby (odtieňa) auta. Autolak je určený na profesionálne použitie. Tento tovar je zhotovený na mieru pre konkrétneho zákazníka a nie je možné ho vrátiť alebo vymeniť.
Dodatočné parametre
Kategória: | OPEL autolaky do pištole |
---|---|
Kód odtieňa (farby): | 4OU |
Názov odtieňa (farby): | Flieder (lilac) |
Odtieň sa používal na modeloch: | Agila, Corsa, Meriva |
Stupeň lesku: | matný (lesk je dosiahnutý až po prelakovaní bezfarebným lakom) |
Typ autolaku: | Metalíza/perleť |
Značka auta: | Opel |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.